H Fujitsu δεν κατασκευάζει πλέον σκληρούς δίσκους. Όμως, για πολλά χρόνια κατείχε μεγάλο κομμάτι της αγοράς των σκληρών δίσκων 2.5" καθώς και των 3.5" δίσκων SCSI. H φήμη της Fujitsu είχε απαξιωθεί όταν είχε παραδεχτεί δημόσια πως έχει παράγει 9 εκατομμύρια ελαττωματικούς δίσκους από τις σειρές MPG και MPF. Οι δίσκοι αυτοί είχαν ελαττωματικά chips (Cirrus Logic Chip). Μετά από κάποιους μήνες λειτουργίας, οι δίσκοι αυτοί δεν έκαναν spin up, η μηχανική συμπεριφορά τους ήταν προβληματική, έκαναν clicking sounds κλπ. Αυτό συνέβη πριν από αρκετά χρόνια, παρ' όλα αυτά στα εργαστήρια της Northwind εξακολουθούν να καταφθάνουν δίσκοι με αυτό το πρόβλημα. Χάρη στις τεχνικές που εφαρμόζουμε, ανακτούμε όλα τα δεδομένα από αυτούς τους δίσκους.
Πάντως, μετά το περιστατικό αυτό, είχε καταφέρει να ορθοποδήσει και να επαναφέρει τη φήμη της σε καλά επίπεδα, όχι άδικα, καθώς οι δίσκοι της είχαν πολλή καλή φήμη σε σχέση με την ανθεκτικότητά τους.
Όταν αυτοί οι δίσκοι παρουσιάσουν πρόβλημα, είναι πολύ σημαντικό να ΜΗΝ αλλάξετε την πλακέτα με μία άλλη λειτουργική. Η πλακέτα του κάθε δίσκου περιέχει μοναδικές πληροφορίες που είναι χρήσιμες ΜΟΝΟ για αυτόν τον δίσκο. Ακόμα χειρότερα, μια διαφορετική πλακέτα μπορεί να προκαλέσει σε αυτούς τους δίσκους σοβαρό μηχανικό πρόβλημα και να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα ανάκτησης των δεδομένων που περιέχονται στον δίσκο.
Αν υποψιαστείτε πως ο δίσκος σας είναι έτοιμος να καταρρεύσει, κλείστε το ρεύμα του και αφαιρέστε τον από το σύστημά σας το συντομότερο δυνατόν. Όσο πιο γρήγορα σταματήσετε να του δίνετε ρεύμα τόσο περισσότερες οι πιθανότητες που έχουμε να ανακτήσουμε δεδομένα από αυτούς τους δίσκους.
Πάντως, οι τελευταίας γενιάς δίσκοι της Fujitsu (οι 3.5", οι 2.5" και οι μικροί 1.8") γενικά έχουν επιδόσεις άνω του μετρίου σε σχέση με τις αντίστοιχες άλλων κατασκευαστών.
Στους δίσκους Fujitsu είναι πιθανό μόλις κάνουν spin up, οι κεφαλές να χτυπάνε από το ξεκίνημα (ακούστε ήχους από τέτοια τυπικά σφάλματα σκληρών δίσκων). Τις περισσότερες φορές αυτό είναι σημάδι κατεστραμμένων κεφαλών. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι πολύ σημαντικό να γίνουν σωστά διαγνωστικά στο δίσκο προκειμένου να εξαλειφθεί η περίπτωση το πρόβλημα να προέρχεται από σφάλμα στο firmware ή πρόβλημα στο PCB, κάτι που επίσης θα μπορούσε να προκαλέσει clicking.
Τέλος, ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων.
Fulitsu Δίσκοι Ανάκτηση Δεδομένων
Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα. Αυτή είναι συνήθως η μόνη μέθοδος μέσω της οποίας είναι δυνατή η ανάκτηση δεδομένων από δίσκους Fujitsu.
H Western Digital κατέχει ένα πολύ μεγάλο μερίδιο από την παγκόσμια αγορά σκληρών δίσκων. Τα τελευταία χρόνια η εταιρία έχει παρουσιάσει μια σειρά καινοτομιών διαχωρίζοντας την λογική της από τις υπόλοιπες ανταγωνίστριες. Το 2001 παρουσίασε μια σειρά από ATA σκληρούς δίσκους με 8ΜΒ cache, τη στιγμή που οι περισσότεροι σκληροί δίσκοι της εποχής δούλευαν στα 2ΜΒ. Στη συνέχεια, το 2003 παρουσίασε τον πρώτο δίσκο SATA στον κόσμο ο οποίος λειτουργεί στις 10.000 στροφές/λεπτό: Τον Raptor, έναν δίσκο 36GB με ταχύτητα προσπέλασης στα 6ms. Λίγο αργότερα έβγαλε στην αγορά και μια έκδοση με διπλάσια χωρητικότητα (74GB) η οποία ήταν και πιο αθόρυβη σε σχέση με την έκδοση των 36GB. Φυσικά, με τα χρόνια ακολούθησαν και άλλες εκδόσεις (150GB, 300GB και 600GB).
Οι δίσκοι της Hitachi / HGST (Hitachi Global Storage Technologies), από το 2012 και μετά είναι οικονομικών συμφερόντων της WD (η τεχνολογία και η αρχιτεκτονική των δίσκων παραμένει Hitachi / HGST πάντως).
Αξίζει να σημειωθεί, πως μετά την εξαγορά της HGST από τη Western Digital, η τεχνολογία της HGST επίσης αφομοιώθηκε με αποτέλεσμα να βλέπουμε πλέον εσωτερικούς δίσκους της HGST μέσα σε κουτιά Western Digital, με αυτοκόλλητα Western Digital αλλά σκληρούς δίσκους HGST! Επίσης, βλέπουμε πλέον σκληρούς δίσκους με ήλιο (He+), πατέντα της HGST, να βγαίνουν πλέον με αυτοκόλλητο της Western Digital. Η Western Digital, με την κίνηση αυτή έχει βάλει στη φαρέτρα της τους εξαιρετικής ποιότητας δίσκους της HGST, δίνοντας ένα γερό χτύπημα στον ανταγωνισμό.
Αξίζει να σημειωθεί, πως οι δίσκοι της σειράς MyPassport, My Book, MyBook Essential, MyBook World κλπ, ενσωματώνουν κρυπτογράφηση επάνω στην πλακέτα τους. Συγκεκριμένα, οι Passport έχουν ενσωματωμένο USB bridge επάνω στο PCB τους, το οποίο περιέχει κρυπτογράφηση. Οι υπόλοιποι 3.5", έχουν επάνω στη γέφυρα του USB αντίστοιχο PCB που κρυπτογραφεί τα δεδομένα (άρα αν αφαιρέσετε το δίσκο από το εξωτερικό κουτί και τον συνδέσετε ως SATA, δεν θα δείτε δεδομένα. Για τους 2.5" αυτό δε γίνεται έτσι κι αλλιώς αφού όπως είπαμε έχουν το USB ενσωματωμένο). Αυτό περιπλέκει ιδιαίτερα την ανάκτηση των δεδομένων, παρ΄ όλα αυτά οι έμπειροι τεχνικοί της Northwind έχουν τρόπο να ξεπεράσουν και τις πλέον πολύπλοκες βλάβες. Το πιο σύνηθες πρόβλημα των δίσκων της Western Digital είναι στην πλακέτα τους (PCB). Οι δίσκοι αυτοί είναι ευαίσθητοι στην υπερθέρμανση, και κακή παροχή ρεύματος (ή αυξομείωση της τάσης) θα είναι αρκετή για να καταστραφούν τα μικροτσιπ του PCB με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πρόσβαση στα δεδομένα.
Αν ο δίσκος σας παρουσιάζει τέτοια προβλήματα τότε η Northwind μπορεί να ανακτήσει τα δεδομένα σας. Στα εργαστήριά μας τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη διαθέτουμε εξειδικευμένο εξοπλισμό με τον οποίο τροποποιούμε ένα PCB και με ειδικό λογισμικό το προγραμματίζουμε ώστε να μπορεί να διαβάσει σωστά τα δεδομένα του δίσκου.Οι εξωτερικοί δίσκοι της WD (Passport, MyBook κλπ) έχουν την τάση να μην αναγνωρίζονται από τον Η/Υ μετά τη σύνδεση του USB σ' αυτόν. Ο χαρακτηριστικός ήχος του USB ακούγεται, όμως ο δίσκος αναγνωρίζεται ως Passport 0731 (ή παραπλήσιο) χωρίς να υπάρχει πρόσβαση στα δεδομένα, είτε αναγνωρίζεται ως MyBook στις συσκευές αλλά ζητάει διαμόρφωση ή δεν του δίνει γράμμα δίσκου ή τον αναγνωρίζει ως WD BAD PCB. Αυτή είναι βλάβη πολύ συχνή και έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία προσπέλασης των δεδομένων. Στη Northwind βλέπουμε τέτοιες βλάβες καθημερινά και τις αντιμετωπίζουμε με επιτυχία.
Οι σκληροί δίσκοι της Western Digital έχουν την τάση να παθαίνουν βλάβες στο firmware zone του σκληρού δίσκου με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η πρόσβαση στα δεδομένα του σκληρού δίσκου. Τυπικά, όταν κάτι τέτοιο συμβεί, ο δίσκος θα κολλήσει για μερικά δευτερόλεπτα όταν το BIOS θα προσπαθεί να τον αναγνωρίσει. Στη συνέχεια ο δίσκος μπορεί να αναγνωριστεί σωστά, να μην αναγνωριστεί καθόλου ή να αναγνωριστεί με λάθος όνομα και χωρητικότητα. Αν αναγνωριστεί σωστά, οι επιδόσεις του θα έχουν μειωθεί δραματικά πριν ο δίσκος καταρρεύσει εντελώς. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πιθανό να μην είναι προσπελάσιμα τα δεδομένα και να εμφανίζονται μηνύματα σφάλματος Ι/Ο.Αν αναγνωριστεί εσφαλμένα, είναι πιθανόν να βλέπετε μηδενική ή λανθασμένη χωρητικότητα και αντί για το μοντέλο του δίσκου να εμφανίζεται για παράδειγμα WDC ROM MODEL-HAWK ή WDC-ROM SN#XYZ. Αν προσπαθήσετε να ξεκινήσετε τον υπολογιστή σας από έναν τέτοιο δίσκο θα πρέπει να βλέπετε σφάλματα του τύπου "Primary Master Hard Disk Fail" ή "No operating system found" ή "S.M.A.R.T. Capable But Command Failed" ή "Disk boot failure. Insert system disk and press enter" ή "Hard drive not recognized" ή "Drive Mount Failure" ή κάτι παρόμοιο. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις μπορούμε να ανακτήσουμε δεδομένα από το δίσκο σας.
Western Digital Δίσκοι Ανάκτηση Δεδομένων
Στους δίσκους Western Digital είναι πιθανό μόλις κάνουν spin up, οι κεφαλές να χτυπάνε από το ξεκίνημα (ακούστε ήχους από τέτοια τυπικά σφάλματα Western Digital σκληρών δίσκων). Τις περισσότερες φορές αυτό είναι σημάδι κατεστραμμένων κεφαλών. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι πολύ σημαντικό να γίνουν σωστά διαγνωστικά στο δίσκο προκειμένου να εξαλειφθεί η περίπτωση το πρόβλημα να προέρχεται από σφάλμα στο firmware ή πρόβλημα στο PCB, κάτι που επίσης θα μπορούσε να προκαλέσει clicking. Οι κεφαλές AV-GP κανονικά παρκάρουν στην ειδική ράμπα έξω από το χώρο των platters, αλλά πολλές φορές μετά από κάποιο σφάλμα ή μη-κανονικό τερματισμό, αδυνατούν ή δεν προλαβαίνουν να επιστρέψουν στη ράμπα και μένουν επάνω στην επιφάνεια. Αμέσως μετά το spin down, οι κεφαλές κολλάνε επάνω στην επιφάνεια και είναι αδύνατον να απελευθερωθούν χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό και την απαραίτητη εμπειρία. Μην ανοίξετε τον δίσκο μόνοι σας - θα κάνετε ζημιά στα platters και ο δίσκος θα είναι μη ανακτήσιμος. Τέλος, ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του δίσκου και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων. Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα.
Μπορείτε να ανατρέξετε σε όλα τα Western Digital μοντέλα σκληρών δίσκων από τα οποία έχουμε ανακτήσει αρχεία στα εργαστήρια της Northwind Data Recovery στην Αθήνα και στα εργαστήρια της Northwind Data Recovery στην Θεσσαλονίκη.
H Maxtor κατασκευάζει σκληρούς δίσκους για οικιακή και επαγγελματική χρήση από το 1990.
Οι δίσκοι αυτοί είχαν πολύ καλή φήμη για την αξιοπιστία τους, με τη σειρά DiamondMax να θεωρείται ακόμη και σήμερα μία από τις καλύτερες οικογένειες σκληρών δίσκων, που αποτέλεσε την αιτία για την οποία η εν λόγω εταιρεία ήταν η Νο3 κατασκευάστρια σκληρών δίσκων στον κόσμο, μέχρι το Μάιο του 2006 που αγοράστηκε από τη Seagate.
Συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζουν οι δίσκοι Maxtor
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζουν οι δίσκοι Maxtor είναι τα προβλήματα στο firmware. Το firmware αποθηκεύεται στα platters στο λεγόμενο System (Service) Area των σκληρών δίσκων Maxtor. Αν ένα από αυτά τα modules καταστραφεί, τότε ο δίσκος δεν μπορεί να ξεκινήσει και αναγνωρίζεται από την κωδική του ονομασία. Για παράδειγμα, αντί για το model name εμφανίζει "MAXTOR N40P" στους δίσκους DiamondMaxPlus 8, "MAXTOR CALYPSO" στους DiamondMaxPlus 9, "MAXTOR FALCON" στους DiamondMax Plus 10 και λοιπά. Αν ο δίσκος σας παρουσιάζει αυτό το πρόβλημα, υπάρχει λύση! Δεν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα οικιακά. Είναι πολύπλοκη διαδικασία, απαιτεί χρήση εξοπλισμού που είναι ακριβός και βαθιά γνώση του αντικειμένου των σκληρών δίσκων και της ανάκτησης δεδομένων.
Η MAXTOR είναι επίσης γνωστή για τη σειρά των "μελωδικών" δίσκων. Αυτοί οι δίσκοι όταν κολλάει το μοτέρ τους παράγουν έναν μελωδικό ήχο (πολύ συχνό φαινόμενο) που μοιάζει σαν να προέρχεται από κινητό τηλέφωνο . Αυτή η βλάβη απαιτεί το ξεμπλοκάρισμα του μοτερ με συγκεκριμένη τεχνική με άνοιγμα του δίσκου στο clean room και την μεταφορά των platters σε συμβατό δίσκο-δέκτη. Αυτή είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί ακρίβεια, εμπειρία και γνώση καθώς και τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων προκειμένου να διατηρηθεί η ευθυγράμμιση των κεφαλών.
Άλλες βλάβες που μπορεί να παρουσιάσουν
Άλλη βλάβη που μπορεί να παρουσιάσουν οι δίσκοι Maxtor είναι ηλεκτρονικό σφάλμα στην πλακέτα. Αυτό συνήθως εμφανίζεται από υπερθέρμανση, πτώση (ή αυξομείωση) της τάσης ή προβλήματα στο μοτέρ του δίσκου. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, ο δίσκος δεν ξεκινάει και -φυσικά- δεν αναγνωρίζεται καθόλου στο BIOS.
Αν ο σκληρός δίσκος Maxtor στο ξεκίνημά του χτυπάει ("clicking sounds"), τότε τις περισσότερες φορές αυτό είναι σημάδι κατεστραμμένων κεφαλών. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να γίνουν σωστά διαγνωστικά προκειμένου να εξαλειφθεί η πιθανότητα ο δίσκος να χτυπάει εξαιτίας προβληματικού firmware ή κάποιου σφάλματος στο PCB.
Τέλος, ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του δίσκου και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων.
Maxtor Δίσκοι Ανάκτηση Δεδομένων
Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα. Αυτή είναι συνήθως η μόνη μέθοδος μέσω της οποίας είναι δυνατή η ανάκτηση δεδομένων από δίσκους Maxtor.
H Seagate είναι μία εκ των μεγαλύτερων και παλαιότερων βιομηχανιών κατασκευής σκληρών δίσκων. Η εταιρεία δυνάμωσε σημαντικά όταν αγόρασε για περίπου 2 δισεκατομμύρια δολλάρια την ανταγωνίστρια Maxtor το 2006, ενώ το 2012 αγόρασε και τη Samsung. Οι δίσκοι Samsung πλέον φέρουν το λογότυπο της Seagate (παρόλα αυτά η τεχνολογία και η αρχιτεκτονική εξακολουθούν να είναι Samsung).
Η δίσκοι της σειράς **DM** (οικογένειας Grenada κλπ, πχ. ST3000DM001, ST2000DM001 κλπ) θεωρούνται από τις πιο κακές ποιοτικά οικογένειες δίσκων. Τα μηχανικά τους μέρη (οι κεφαλές ανάγνωσης/εγγραφής) είναι κακής ποιότητας, το υλικό των platter φθίνει γρήγορα με αποτέλεσμα να καταστρέφονται οι επιφάνειες στις οποίες γράφονται τα δεδομένα, ενώ οι δίσκοι παρουσιάζουν πολλά προβλήματα και στο Firmware τους.
Επίσης, οι δίσκοι της σειράς **LM035 και **LM007 (συνήθως σε 1ΤΒ και 2ΤΒ αντίστοιχα πχ. ST1000LM035 και ST2000LM007) καθώς και οι εξωτερικοί δίσκοι με το λογότυπο της Maxtor αλλά και άλλοι, ανήκουν στην οικογένεια Rosewood και αποτελούν μία από τις πιο κακές ποιοτικά σειρές σκληρών δίσκων της εταιρίας. Δυστυχώς είναι ιδιαίτερα διαδεδομένοι λόγω και της προσιτής τιμής τους. Οι δίσκοι αυτοί, αν και ιδιαίτερα γρήγοροι στη λειτουργία τους, έχουν προβλήματα που σχετίζονται με την επιφάνεια των δεδομένων και είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε βλάβες στην επιφάνεια οι οποίες συνήθως είναι ολοκληρωτικές και καθιστούν τους δίσκους μη-ανακτήσιμους.
Ένα ακόμα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην ανάκτηση δεδομένων των σκληρών δίσκων Seagate είναι το γεγονός ότι η κατασκευάστρια από το 2015 και μετά, κλειδώνει την πρόσβαση στον εσωτερικό μικροκώδικα του δίσκου, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η πρόσβαση σ' αυτό και επομένως πολλές φορές η ανάκτηση θα είναι αδύνατη. Η Northwind Data Recovery, με την αρωγή του GDRA (Global Data Recovery Alliance -- της παγκόσμιας συμμαχίας για την ανάκτηση δεδομένων -- μία κλειστή ομάδα με τους καλύτερους μηχανικούς ανάκτησης δεδομένων του κόσμου), καταφέραμε και έχουμε δημιουργήσει δικό μας λογισμικό το οποίο μας επιτρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση στον εσωτερικό μικροκώδικα των δίσκων.
Oι σκληροί δίσκοι Barracuda 7200.11 & 7200.12, και ιδίως οι ST31000340AS & ST3500320AS παθαίνουν βλάβες σε ξέφρενους ρυθμούς και προκαλούν οργή στους πιστούς οπαδούς της εταιρίας. Ένα σφάλμα στον μικροκώδικα του firmware των δίσκων αυτών, που προκαλεί το περιβόητο "Bricking", εμφανίστηκε σε αυτούς τους δίσκους κάπου στα τέλη του 2008 και η εταιρεία ανακάλεσε πίσω τη σειρά αυτή των δίσκων. Ήταν όμως αργά καθώς εκατομμύρια κομμάτια είχαν πουληθεί στην παγκόσμια αγορά (λόγω και της καλής τιμής τους) με αποτέλεσμα πολλοί χρήστες να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα. Ο δίσκος δουλεύει φυσιολογικά, όταν μετά από κάποιο reboot που θα κάνετε ο δίσκος θα κλειδώσει και δεν θα αναγνωρίζεται από τον υπολογιστή σας (ούτε από το BIOS). Με άλλα λόγια, ο δίσκος παίρνει ρεύμα, κάνει spin up, αλλά δεν αναγνωρίζεται. Στη Northwind έχουμε λύση για αυτό το πρόβλημα και μπορούμε να το λύσουμε χωρίς να απαιτείται το άνοιγμα του δίσκου (διατηρείται η εγγύησή του).
Τυπικά σφάλματα των δίσκων Seagate περιλαμβάνουν:
Seagate Momentus - παθαίνει πρόωρη φθορά της επιφάνειας Seagate U Series - συχνά σφάλματα στο μοτέρ Seagate Cheetah - συχνά σφάλματα στο firmware Seagate Barracuda - συχνά προβλήματα στο firmware, στο μοτέρ και στις κεφαλές. Seagate Rosewood - συχνά προβλήματα στις κεφαλές, στην επιφάνεια, στο firmware + πολύ συχνό stiction
Οι δίσκοι Seagate είναι ευάλωτοι σε αυξομειώσεις της τάσης. Σε αυτές τις περιπτώσεις το τμήμα του δίσκου που χτυπάει είναι η πλακέτα του. Η πλακέτα αυτή περιέχει μοναδικά δεδομένα για κάθε δίσκο, κάτι που σημαίνει ότι πολύ σπάνια απλώς θα αλλάξετε την πλακέτα και ο δίσκος θα ξαναλειτουργήσει. Χρειάζεται μεταφορά αυτών των μοναδικών δεδομένων από τον πάσχοντα στον δότη προκειμένου ο δίσκος να αναγνωρίσει την ταυτότητά του και να λειτουργήσει κανονικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις το chip του μοτέρ καίγεται (SMOOTH chip). Αν συμβεί αυτό, τότε ο υπολογιστής σας θα κάνει τερματισμό, θα παρατηρήσετε μυρωδιά καμμένου και όταν ξαναξεκινήσετε τον υπολογιστή, ο δίσκος δεν θα ξεκινάει καθόλου.
Αυτή η περίπτωση, όπου ο δίσκος δεν ξεκινάει καθόλου, μπορεί να σημαίνει και κολλημένο μοτέρ ή καταστροφή στην επιφάνεια των platter. Ανάκτηση δεδομένων σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να γίνει μόνο αν ανοιχτεί ο δίσκος στο clean room και εργαστούμε στο εσωτερικό του.
Τέλος, ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων. Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα. Αυτή είναι συνήθως η μόνη μέθοδος μέσω της οποίας είναι δυνατή η ανάκτηση δεδομένων από δίσκους Seagate.
Μπορείτε να ανατρέξετε σε όλα τα Seagate μοντέλα σκληρών δίσκων από τα οποία έχουμε ανακτήσει αρχεία στα εργαστήρια της Northwind Data Recovery στην Αθήνα και στα εργαστήρια της Northwind Data Recovery στην Θεσσαλονίκη.
H Toshiba κατασκεύαζε μέχρι το 2012 μόνο δίσκους για laptop (2.5") αλλά και κάποιους SCSI. Το καλοκαίρι του 2012 έβγαλε στην αγορά 3.5" δίσκους, και μάλιστα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές για τις χωρητικότητές τους (500GB, 1TB, 2TB & 3TB). Στην πραγματικότητα οι δίσκοι αυτοί ήταν παραγωγής WD, μετά από συμφωνία της εταιρίας με τη WD. Η Toshiba εξακολουθεί, πάντως, να θεωρείται ηγέτιδα εταιρεία κατασκευής δίσκων 2.5".
Tα τελευταία χρόνια έχει λανσάρει τους δίσκους της σειράς MQ, οι οποίοι αποτελούν εξαιρετική επιλογή για κανονική χρήση.
Τα Κύρια Προβλήματα Των Σκληρών Δίσκων Toshiba
Το κύριο πρόβλημα που παρουσιάζουν οι δίσκοι της Toshiba είναι η προβληματική λίπανση του μοτέρ σε κάποια μοντέλα 2.5" (συνήθως τα GAS & GAX). Τα προβλήματα αυτά παρουσιάστηκαν στους δίσκους που κατασκευάστηκαν από το 2007 και μετά, ενώ από εκείνη τη χρονιά και μετέπειτα, λάβαμε πολλούς δίσκους με αυτά τα συμπτώματα:
Ο δίσκος ξεκινάει κάνοντας έντονους θορύβους ή στην χειρότερη περίπτωση δεν ξεκινάει καθόλου
Ένα άλλο συχνό σύμπτωμα των δίσκων Toshiba είναι η παρουσία ήχων με clicks, με χτυπήματα κλπ. Ο δίσκος κάνει spin up και οι κεφαλές χτυπούν με συνεχές ή διακεκομμένο χτύπημα. Αυτό είναι σημάδι κατεστραμμένων κεφαλών και για την ανάκτηση των δεδομένων απαιτείται εμπειρία, εξοπλισμός και ένα clean room.
Ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του δίσκου και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων. Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα. Αυτή είναι συνήθως η μόνη μέθοδος μέσω της οποίας είναι δυνατή η ανάκτηση δεδομένων από δίσκους Toshiba.
Toshiba Δίσκοι Ανάκτηση Δεδομένων
Οι δίσκοι Toshiba επίσης αντιμετωπίζουν κάποια κλασικά προβλήματα των δίσκων 2.5". Ένα από αυτά είναι το κόλλημα των κεφαλών επάνω στα platters. Οι κεφαλές κανονικά παρκάρουν στην ειδική ράμπα έξω από το χώρο των platters, αλλά πολλές φορές μετά από κάποιο σφάλμα ή μη-κανονικό τερματισμό, αδυνατούν ή δεν προλαβαίνουν να επιστρέψουν στη ράμπα και μένουν επάνω στην επιφάνεια. Αμέσως μετά το spin down, οι κεφαλές κολλάνε επάνω στην επιφάνεια και είναι αδύνατον να απελευθερωθούν χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό και την απαραίτητη εμπειρία. Μην ανοίξετε τον δίσκο μόνοι σας - θα κάνετε ζημιά στα platters και ο δίσκος θα είναι μη ανακτήσιμος.
Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα. Αυτή είναι συνήθως η μόνη μέθοδος μέσω της οποίας είναι δυνατή η ανάκτηση δεδομένων από δίσκους Toshiba.