Καλέστε μας:
2310 402675
Θεσσαλονίκη
210 3314829 Αθήνα

Συχνές Ερωτήσεις

Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων

Ο δίσκος μου χτύπησε!! Τι να κάνω?

Ανάκτηση δεδομένων γίνεται σε σκληρούς δίσκους αλλά και σε άλλα οπτικά μέσα αποθήκευσηςΑν διαπιστώσετε πρόβλημα στο μέσο αποθήκευσης δεδομένων είναι πολύ σημαντικό να μην κάνετε απολύτως τίποτα και να κλείσετε τον υπολογιστή σας. Αν ο υπολογιστής σας έχει ένα σκληρό δίσκο στον οποίον υπάρχουν τα αρχεία συστήματος των Windows (ή του Linux, για τους πιο ... μυημένους) και παρουσίασε πρόβλημα, προτιμήστε να κλείσετε τον υπολογιστή σας πατώντας το κουμπί POWER (στο κουτί του Η/Υ σας) για 4-5 δευτερόλεπτα και ΟΧΙ με τον συμβατικό τρόπο των Windows. Αν κάνετε την απόπειρα να διορθώσετε το σφάλμα μόνοι σας ή με τη βοήθεια ανθρώπων που δεν γνωρίζουν, τότε πιθανόν να χειροτερέψετε την κατάσταση και η ανάκτηση των δεδομένων σας να είναι αδύνατη ή κατά πολύ ακριβότερη και χρονοβόρα. Καλέστε μας άμεσα.

Πόσο θα κοστίσει η ανάκτηση?

Αυτή είναι και η συχνότερη ερώτηση που μας γίνεται. Και είναι απόλυτα λογικό να είναι το κύριο μέλημά σας να πάρετε πίσω τα δεδομένα σας όσο το δυνατόν φτηνότερα. Τις περισσότερες φορές, όμως, μας ζητείται να κάνουμε εκτίμηση κόστους χωρίς να έχουμε πάρει το δίσκο στα χέρια μας. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Η διαδικασία είναι πάγια: Παραλαμβάνουμε το δίσκο, κάνουμε διάγνωση και σας ενημερώνουμε για το κόστος. Οποιαδήποτε άλλη εκτίμηση έχει σοβαρή πιθανότητα να είναι εντελώς λανθασμένη με αποτέλεσμα να φανούμε εκτεθειμένοι απέναντι σας. Aν, παρ' όλα αυτά, θέλαμε να διακινδυνεύσουμε κάποια πρόβλεψη θα λέγαμε ότι το κόστος κυμαίνεται από 30-800€ σε τρείς κλίμακες: 30-300€ στην πρώτη κλίμακα για περιπτώσεις όπως πχ. λανθασμένο χειρισμό διαγραφής δεδομένων, προβλήματα Firmware, Bad Sectors, καμμένη πλακέτα κλπ, 300-600€ για σοβαρές περιπτώσεις όπως πχ. κεφαλές, κολλημένο μοτέρ κλπ και 600-800€ για ακραίες περιπτώσεις όπως πχ ανοιγμένους δίσκους, κατεστραμμένες επιφάνειες ή συνδιαστικές βλάβες (πχ. καμμένο PCB + κρεμασμένες κεφαλές).
Το κόστος δεν εξαρτάται τόσο από τη χωρητικότητα του δίσκου (εκτός αν μιλάμε για δίσκους μεγαλύτερους από 500GB) αλλά πιο πολύ από τη γεωμετρία του. Για παράδειγμα, ένας δίσκος 250GB μπορεί να έχει 3 platter (άρα 3 σετ κεφαλών) ενώ ένας άλλος της ίδιας χωρητικότητας να έχει περισσότερα (και άρα να αυξάνει η πιθανότητα πολλαπλών βλαβών επομένως αυξάνει και το κόστος).

Και αν η βλάβη είναι γνωστή εκ των προτέρων, δεν μπορεί να γίνει εκτίμηση κόστους?

Όχι. Δεν αναγνωρίζουμε "εκτιμήσεις" και "διαγνώσεις" άλλων εταιριών. Θα πρέπει να δούμε εμείς τον δίσκο για να διαπιστώσουμε το πρόβλημά του.
Εννοείται πως διαγνώσεις από ιδιώτη και δη τον ιδιοκτήτη του δίσκου ("πρέπει να έχει πρόβλημα στο...") είναι εξ αρχής απορριπτέες (και 90% λανθασμένες).

Χρειάζομαι μόνο έναν φάκελο με έγγραφα από το δίσκο μου, αλλά χτύπησε. Θα υπάρξει διαφορετική χρέωση αν σας ζητήσω να ανακτήσετε μόνο 2-3 αρχεία?

Όχι. Η χρέωση είναι η ίδια είτε ανακτήσουμε 1 ΜΒ είτε ανακτήσουμε πολλές εκατοντάδες GB. Ο λόγος είναι ότι για να μπορέσουμε να πάρουμε έστω και ένα αρχείο μέσα από το δίσκο, θα πρέπει πρακτικά να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία (να έχουν μπεί ανταλλακτικά, να έχει γίνει η κλωνοποίηση κλπ). Επομένως ο αριθμός των αρχείων που θα μας ζητήσετε επηρεάζει μόνο το χρόνο ανάκτησης και όχι το κόστος.

Ωραία, να κάνουμε ανάκτηση!! Τι διαδικασία ακολουθείται?

Η NorthWind μόλις παραλάβει το προβληματικό μέσο ξεκινάει τη διαδικασία διάγνωσης. Αν βρίσκεστε εκτός Θεσσαλονίκης, επικοινωνήστε μαζί μας για να γίνει συνεννόηση για την Ανάκτηση δεδομένων γίνεται σε σκληρούς δίσκους αλλά και σε άλλα οπτικά μέσα αποθήκευσηςπαραλαβή του δίσκου. Στη συνέχεια θα γίνει εκτίμηση του προβλήματος στα εργαστήριά μας, οπότε και θα ενημερωθείτε για το μέγεθος του προβλήματος, το ποσοστό ανάκτησης των δεδομένων σας ενώ θα γίνει και μια πρώτη εκτίμηση για το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για να ανακτήσουμε τα δεδομένα σας καθώς και για το κόστος. Σε δεύτερη φάση και κατόπιν δικής σας εγκρίσεως σας αποστέλλουμε λίστα με τα ανακτήσιμα δεδομένα και αν μείνετε ικανοποιημένοι από τον αριθμό τους προχωράμε στην διαδικασία της ανάκτησης εκ των έσω, με αντικατάσταση των κεφαλών, του PCB ή οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Αν στη λίστα που θα λάβετε δεν περιλαμβάνονται τα δεδομένα που θέλετε, τότε παύει η διαδικασία και δεν χρεώνεστε απολύτως τίποτα.
Για την εκκίνηση των εργασιών ανάκτησης θα πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να έχει υπογραφεί και από τις δύο μεριές το συμφωνητικό εχεμύθειας.

Ποιά δεδομένα δεν ανακτώνται?

Ανάκτηση δεδομένων δεν γίνεται όταν έχει καταστραφεί η επιφάνεια του σκληρού δίσκου. Ανάκτηση δεδομένων γίνεται σε σκληρούς δίσκους αλλά και σε άλλα οπτικά μέσα αποθήκευσηςΚαταστροφή της επιφάνειας μπορεί να συμβεί με διάφορους τρόπους, ακόμα και από έναν κόκκο σκόνης ο οποίος μπορεί με κάποιο τρόπο να έχει εισχωρήσει στο εσωτερικό του δίσκου σας.
Επίσης η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψήλα όταν τα αρχεία έχουν σβηστεί γράφοντας άλλα από πάνω τους (overwrite), με οποιοδήποτε τρόπο. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και αν κάνετε ανασυγκρότηση του δίσκου (disk defragment) μετά την παρουσίαση του προβλήματος.
Σ' αυτήν την περίπτωση ανάγεται και η πιθανότητα να έχουν γραφτεί "μηδενικά" (zeroes) στο δίσκο, είτε κατα λάθος (σπάνιο), είτε εσκεμμένα (το πιο συχνό) με Low-Level Format. Έπειτα από Low-Level Format η ανάκτηση των δεδομένων σας είναι αδύνατη, γιατί απλά έχουν αντικατασταθεί τα υπάρχοντα δεδομένα σας με μηδενικά.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ανεξαρτήτως λειτουργικού συστήματος, μέσου ή ζημιάς, η ανάκτηση των δεδομένων σας είναι δυνατή αρκεί να μας καλέσετε.

Αναλαμβάνετε και νεας γενιάς δίσκους όπως πχ. SSD?

Φυσικά. Οι SSD δίσκοι (Solid State Drives) δεν έχουν κινούμενα μέρη αλλά αποθηκεύουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα δεδομένα επάνω στα ολοκληρωμένα κυκλώματα που έχουν στις πλακέτες τους. Η φιλοσοφία τους είναι εντελώς διαφορετική από αυτή των συμβατικών δίσκων και γενικά έχουν πολλά θετικά και αρκετά αρνητικά. Σε κάθε περίπτωση ανακτούμε δεδομένα από όλων των ειδών τα αποθηκευτικά μέσα.

Μπορείτε να ανακτήσετε δεδομένα από συστοιχία δίσκων (RAID)?

Φυσικά. Η συστοιχία RAID κάνει την ανάκτηση περισσότερο πολύπλοκη, η εταιρία μας όμως εξειδικεύεται στην ανάκτηση δεδομένων από τέτοια συστήματα με εντυπωσιακά αποτελέσματα (ανακτήσιμο ποσοστό > 89% σε 138 υποθέσεις. Στατιστικό στοιχείο με την 07/02/2011).

Έχω έναν δίσκο Seagate Barracuda 7200.11 και ενώ όλα δούλευαν κανονικά, μια μέρα σταμάτησε να αναγνωρίζεται από το BIOS και από τον υπολογιστή. Μπορούμε να πάρουμε πίσω τα δεδομένα?

Μπορούμε. Πρόκειται μάλλον για το κλασικό πρόβλημα που έβγαλε αυτή η οικογένεια δίσκων, το οποίο έχουμε αντιμετωπίσει δεκάδες φορές, φυσικά επιτυχημένα στο 100%. Σε αυτή την περίπτωση σας επιστρέφουμε το δίσκο πλήρως λειτουργικό, με όλα τα δεδομένα στη θέση τους. Προτείνουμε, όμως, να γίνει αντιγραφή των δεδομένων σε κάποιον καινούργιο δίσκο άμεσα, μιας και ο συγκεκριμένος είναι σημαντικά υποβαθμισμένος.

Έχω έναν δίσκο Seagate Barracuda 7200.11 και ενώ όλα δούλευαν κανονικά, μια μέρα μου εμφανίζει στο BIOS το δίσκο με μέγεθος 0GB και δεν μπορώ να δω τα αρχεία μου στον Η/Υ. Μπορούμε να πάρουμε πίσω τα δεδομένα?

Μπορούμε. Ισχύει ακριβώς ότι γράφεται και στην προηγούμενη ερώτηση.

Άνοιξα το καπάκι του δίσκου και προσπάθησα μόνος μου να διορθώσω τη βλάβη. Χειροτέρεψα το πρόβλημα?

Δυστυχώς ναι. Οι σκληροί δίσκοι έχουν τα ευαίσθητα μηχανικά μέρη τους σε στεγανό περιβάλλον και δεν θα πρέπει να εκτείθενται στην ατμόσφαιρα. Η έκθεσή τους στον ατμοσφαιρικό αέρα σημαίνει ότι έχουν "μολυνθεί" από σωματίδια σκόνης, υγρασία κλπ. Ιδίως εαν αποπειραθήκατε να "βάλετε χέρι" στο δίσκο πειράζοντας τα μηχανικά του μέρη (πχ. δοκιμάζοντας να περιστρέψετε τα platter με το χέρι, δοκιμάζοντας να αφαιρέσετε την κεφαλή ανάγνωσης κλπ), κατά 99.9% τον έχετε καταστήσει μη-ανακτήσιμο. ΜΗΝ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΤΕ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΥ. Αποτελείται από μηχανικά μέρη στα οποία θα πρέπει να έχει πρόσβαση εξειδικευμένο προσωπικό με τον αντίστοιχο εξοπλισμό. Υπάρχουν μέρη του δίσκου τα οποία ρυθμίζονται στο εργοστάσιο της κατασκευάστριας εταιρείας ρομποτικά και δεν δέχονται ανθρώπινη επέμβαση.
Οποιαδήποτε απόπειρα κάνετε θα κάνει το έργο της ανάκτησης σαφώς ακριβότερο και δυσκολότερο αν όχι αδύνατο.
Αν έχετε ήδη κάνει το λάθος να επέμβετε στο δίσκο, μπορείτε να μας στείλετε ή να προσκομίσετε το δίσκο στα γραφεία μας. Θα εξετάσουμε τη ζημιά που έχει γίνει και θα σας ενημερώσουμε σχετικά. Θα πρέπει να τονίσουμε, όμως, πως σε αυτήν την περίπτωση το κόστος θα είναι μεγαλύτερο από το σύνηθες.

Έριξα κατά λάθος τον εξωτερικό δίσκο κάτω / ο εξωτερικός δίσκος μου έπεσε από τα χέρια. Υπάρχει δυνατότητα ανάκτησης? Και αν ναι, πόσο θα κοστίσει?

Υπάρχουν πολλές εταιρείες που ισχυρίζονται πως μπορούν να ανακτήσουν δεδομένα σε όλες αυτές τις περιπτώσεις. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού αυτό εξαρτάται από τον τύπο και τη γεωμετρία του δίσκου αλλά και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έπεσε ο δίσκος. Για παράδειγμα, αν ο δίσκος έπεσε εν ώρα λειτουργίας (διάβαζε ή έγραφε δεδομένα), τότε οι πιθανότητες ανάκτησης είναι μικρές, και για κάποια μοντέλα δίσκων, μηδαμινές. Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία μας έχει ανακτήσει εκατοντάδες σκληρούς δίσκους που κατά λάθος έπεσαν από τα χέρια των ιδιοκτητών τους, με ποσοστά που έφταναν και στο 100% των αρχείων.
Το κόστος για αυτή τη διαδικασία, σύμφωνα και με όσα αναφέρονται στη δεύτερη παράγραφο του παρόντος, κυμαίνεται από 300€ - 700€ αναλόγως της έκτασης της βλάβης και του μοντέλου του δίσκου.

 

Τι γίνεται με την εχεμύθεια?

Η παραλαβή του μέσου γίνεται με ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ των δύο πλευρών το οποίο εξασφαλίζει τον πελάτη από οποιαδήποτε χρήση των δεδομένων του. Σας εγγυόμαστε πως η εχεμύθεια είναι πρωτεύουσας σημασίας για εμάς.

Και αν στα δεδομένα που μου ανακτήσατε δεν περιλαμβάνονται αυτά που πραγματικά ήθελα, τι θα πληρώσω?

Πρίν ξεκινήσει η διαδικασία ανάκτησης θα ενημερωθείτε για τα ανακτήσιμα αρχεία. Αυτό θα γίνει είτε τηλεφωνικώς αν τα αρχεία που σας ενδιαφέρουν είναι λίγα είτε σας αποστέλλεται λίστα με τα αρχεία που είναι δυνατόν να ανακτηθούν. Έτσι μπορείτε να ελέγξετε αν τα πολύτιμα δεδομένα σας περιλαμβάνονται στα αρχεία που μπορούμε να σας ανακτήσουμε. Εννοείται πως αν τα δεδομένα σας δεν μπορούν να ανακτηθούν, παύει η διαδικασία ανάκτησης και δεν χρεώνεστε απολύτως τίποτα.

Πόσο κοστίζει η διάγνωση?

Η διάγνωση είναι εντελώς δωρεάν. Εσείς χρεώνεστε μόνο το κόστος αποστολής του δίσκου (εάν βρίσκεστε εκτός Θεσσαλονίκης).

Τα δεδομένα μου είναι πολύτιμα και τα χρειάζομαι άμεσα. Πότε θα τα έχω?

Ο χρόνος ανάκτησης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως τον τύπο του δίσκου, το μέγεθός Ανάκτηση δεδομένων γίνεται σε σκληρούς δίσκους αλλά και σε άλλα οπτικά μέσα αποθήκευσηςτου, την εταιρία και το μοντέλο και, κυρίως, από τη βλάβη. Για όλες τις βλάβες απαιτείται η εξεύρεση των απαραίτητων ανταλλακτικών, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο και χρονοβόρο. Αν υποθέσουμε ότι ο δίσκος σας είναι ένας IDE 120GB, είναι σε λειτουργίσιμη κατάσταση (δηλαδή, δεν έχει καταστραφεί ολοσχερώς, και τα κύρια μέρη του λειτουργούν), και τα ανταλλακτικά που απαιτούνται για την επιδιόρθωση είναι γενικά διαθέσιμα, υπολογίστε πως σε περίπου 5 μέρες θα έχετε τα δεδομένα σας στα χέρια σας.

Τι να προσέξω στη συσκευασία?

Ο δίσκος θα πρέπει να τυλιχτεί ΠΟΛΥ προσεκτικά πριν μας αποσταλεί με κάποιο courier. Μας έχουν τύχει περιστατικά όπου η κατάσταση του δίσκου επιδεινώθηκε σημαντικά κατά τη μεταφορά λόγω κραδασμών. Τυλίξτε το δίσκο με περιτύλιγμα με φυσαλίδες αέρα (bubble bag) και χρησιμοποιήστε κάποιο κουτί με διαστάσεις περίπου όσο ο δίσκος μαζί με το περιτύλιγμα. Γεμίστε τα κενά με χαρτιά, εφημερίδες ή κάποιο άλλο μαλακό αφρώδες υλικό.

Υπάρχει δυνατότητα να επισκευάσετε τον ίδιο δίσκο?

Ναι, αλλά σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις. Τέτοιες είναι περιπτώσεις Firmware (όπως το περιβόητο πρόβλημα Firmware των δίσκων Seagate Barracuda 7200.11 όπου παραδώσαμε στους πελάτες μας τους αρχικούς δίσκους σε λειτουργική κατάσταση) ή περιπτώσεις που ο δίσκος είναι κλειδωμένος με κάποιο σειριακό αριθμό ή πρόγραμμα και είναι αναγκαία η λειτουργία του ίδιου δίσκου. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο δίσκος θα πρέπει να πάει για αντικατάσταση αν ισχύει η εγγύησή του, ειδάλλως για ανακύκλωση. Η εταιρία μας σας επιστρέφει το δίσκο στην κατάσταση στην οποία τον παραλάβαμε.

Θα ενημερώνομαι έγκαιρα για την πορεία των εργασιών?

Τώρα η NorthWind εφαρμόζει σύστημα ενημέρωσης που δεν το κάνει καμία άλλη εταιρία του χώρου. Με την παραλαβή του δίσκου στα εργαστήριά μας, σας αποστέλλεται username και password με τα οποία μπορείτε να βλέπετε σε real-time την εξέλιξη των εργασιών. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένας υπολογιστής με σύνδεση στο Internet.
Φυσικά η υπηρεσία μας αυτή σας παρέχεται δωρεάν.

Το κόστος της ανάκτησης επηρεάζεται από τον όγκο των δεδομένων?

Γενικά όχι, εκτός αν ο δίσκος είναι μεγαλύτερος από 500GB (και αυτό, φυσικά, εξαρτάται από τη φύση της βλάβης). Σε γενικές γραμμές, ο όγκος των δεδομένων επηρεάζει κυρίως τον χρόνο ανάκτησης και λιγότερο το κόστος.Ανάκτηση δεδομένων γίνεται σε σκληρούς δίσκους αλλά και σε άλλα οπτικά μέσα αποθήκευσης

Μπορείτε να έρθετε στο χώρο μου για να κάνετε επί τόπου την ανάκτηση?

Φυσικά και όχι. Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο δεν είναι γνώστης του αντικειμένου της ανάκτησης. Αποφύγετέ τον γιατί μάλλον περισσότερη ζημιά θα κάνετε.

Σε τι μέσο θα μου επιστρέψετε τα δεδομένα που θα ανακτηθούν?

Σε όποιο μέσο μας ζητήσετε. Αν πρόκειται για μικρό όγκο τότε μπορούμε να σας τα γράψουμε σε DVD (δωρεάν). Αν ο όγκος είναι μεγάλος τότε θα χρειαστεί να τα γράψουμε σε κάποιο σκληρό δίσκο της επιλογής σας (τον οποίο χρεώνεστε έξτρα).

Γιατί "χτυπάνε" οι δίσκοι?

Οι λόγοι για τους οποίους "χτυπάει" ένας δίσκος είναι αρκετοί. Συνηθέστεροι από αυτούς είναι:

  • H αστάθεια της τάσης του ρεύματος. Λύση σ' αυτό το πρόβλημα δίνουν οι ισορροπιστές τάσης -γνωστοί και ως UPS (Uninterruptible Power Supply- αδιάκοπη παροχή ρεύματος). Ωστόσο, επειδή όλοι πιστεύουμε πως το πρόβλημα δεν θα συμβεί σε εμάς αλλά στους "άλλους", οι περισσότεροι Ανάκτηση δεδομένων γίνεται σε σκληρούς δίσκους αλλά και σε άλλα οπτικά μέσα αποθήκευσηςεγκαθιστούμε το UPS συνήθως μετά την παρουσίαση του προβλήματος. Και βέβαια υπάρχουν στην αγορά και τα "φτηνά" UPS τα οποία την στιγμή της κρίσης αρνούνται να επιτελέσουν το έργο που καλούνται. Αποφύγετέ τα πάση θυσία, γιατί μετά θα κλαίτε εκτός από τα δεδομένα σας και τα χρήματα που δώσατε για την αγορά του. Προτιμήστε κάποιο UPS επώνυμης εταιρίας και οπωσδήποτε Line Interactive. Έχετε ακόμη στο μυαλό σας, ότι κλείνοντας τον υπολογιστή σας από το κουμπί του POWER, δεν κόβετε το ρεύμα και από τη μητρική πλακέτα του. Σ' αυτήν την περίπτωση το ρεύμα πηγαίνει κανονικά στο εσωτερικό του υπολογιστή σας (και μαζί του, και όλα τα επακόλουθα). Για να κόψετε εντελώς το ρεύμα από τον υπολογιστή σας, κλείστε τον διακόπτη που έχει συνήθως το τροφοδοτικό (στην πίσω πλευρά του κουτιού). Αν δεν υπάρχει διακόπτης, χρησιμοποιήστε πολύπριζο ασφαλείας και κλείστε το από εκεί.
  • Αστοχία υλικού. Μια "ασθένεια" που τον τελευταίο καιρό έχει γίνει μόδα στους εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, μπορεί να χτυπήσει οποιοδήποτε μέσο αποθήκευσης δεδομένων διαθέτετε. Ακόμα και ο πανάκριβος ολοκαίνουργιος δίσκος που μόλις αγοράσατε μπορεί να αποδειχθεί ελαττωματικός. Παρά τους εξονυχιστικούς ελέγχους που κάνουν οι κατασκευάστριες εταιρίες, κανείς δεν μπορεί να σας εγγυηθεί πως θα δουλέψει σωστά. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με την χρήση του, ιδίως τον πρώτο καιρό.
  • Τροφοδοσία του υπολογιστή σας από παροχή που έχει μεγάλες διακυμάνσεις. Σ' αυτήν την περίπτωση ανήκουν πχ. πολύπριζα από τα οποία τροφοδοτείτε τον Η/Υ σας και ταυτόχρονα έχετε συνδεδεμένες συσκευές που απορροφούν απότομα μεγάλα ποσά ενέργειας όπως κλιματιστικά, ηλεκτρικές σκούπες, αερόθερμα κλπ.
  • Ελλατωματικό τροφοδοτικό. Αν και υποτιμημένο, το τροφοδοτικό είναι απο τα σημαντικότερα εξαρτήματα του υπολογιστή σας. Ξοδέψτε μερικά χρήματα παραπάνω και τοποθετήστε ένα καλό τροφοδοτικό τουλάχιστον 500W, ιδίως αν ο υπολογιστής σας έχει περισσότερους από έναν δίσκους και σύγχρονη κάρτα γραφικών.
  • Άλλοι παράγοντες όπως συνθήκες λειτουργίας του υπολογιστή σας, σφάλματα χειρισμού, λανθασμένες ενέργειες διαγραφής δεδομένων...


Όλα αυτά μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα στο δίσκο σας με αποτέλεσμα να κρίνεται απαραίτητη η ανάκτηση δεδομένων προκειμένου να σωθεί η δουλειά σας.

 

Moυ προτείνετε να αλλάξω το σκληρό δίσκο πρίν χτυπήσει? Και αν ναι, πότε είναι η κατάλληλη στιγμή?

Ναι. Θα μπορούσε να πεί κανείς ότι σε γενικές γραμμές ο χρόνος ζωής ενός δίσκου είναι τα 5 χρόνια, αλλά και πάλι αυτό εξαρτάται από την ποιότητα κατασκευής του δίσκου αυτού αλλά και από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες "έζησε" αυτά τα χρόνια. Τα σύγχρονα συστήματα θα σας προειδοποιήσουν για πιθανές δυσλειτουργίες του δίσκου (μέσω του συστήματος SMART) αλλά και πάλι μην βασίζεστε σε αυτό. Κάποιες φορές οι δίσκοι "προειδοποιούν" το χρήστη για το επερχόμενο κακό, συνήθως όμως όχι. Αν για οποιοδήποτε λόγο παρατηρήσετε περίεργη συμπεριφορά του Η/Υ σας κατά την εγγραφή ή μεταφορά αρχείων, περίεργα "κολλήματα" του λειτουργικού ή ακούσετε περίεργους μεταλλικούς θορύβους από το δίσκο, κάντε ΑΜΕΣΑ αντιγραφή των δεδομένων που χρειάζεστε και χαμογελάστε γιατί είσασταν από τους τυχερούς στους οποίους ο δίσκος "έβγαλε συμπτώματα" πρίν σταματήσει να δουλεύει εντελώς. Θα πρέπει πάντως να διευκρινίσουμε πως αν ο δίσκος αρχίσει να κάνεις περίεργους θορύβους και συνειδητοποιήσετε ότι δεν έχετε πάρει κανένα Backup και επομένως θα πρέπει να αντιγράψετε μεγάλο αριθμό αρχείων τότε ίσως είναι καλύτερη ιδέα να διακόψετε άμεσα την τροφοδοσία του δίσκου και να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μας. Αν δώσετε κι άλλο ρεύμα και, γενικά, "ταλαιπωρήσετε" περαιτέρω το δίσκο υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να προξενήσετε ζημιά στην επιφάνεια του δίσκου.

end faq

 

 

Find us

WD Trusted Partners

Συχνές Ερωτήσεις

  • για Σκληρούς Δίσκους >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκων Ο δίσκος μου χτύπησε!! Τι να κάνω? Αν διαπιστώσετε πρόβλημα στο μέσο Read More
  • για συστήματα RAID >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων συστημάτων RAID Το σύστημα RAID / NAS Box σταμάτησε να λειτουργεί. Τι να κάνω? Αν Read More
  • για USB & Memory Stick >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων USB Stick & Καρτών Μνήμης Το USB Stick / Η κάρτα μνήμης δεν αναγνωρίζεται. Τι Read More
  • 1