Καλέστε μας:
2310 402675
Θεσσαλονίκη
210 3314829 Αθήνα

IBM/Hitachi Data Recovery

Πληροφορίες

Ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκων

Οι δίσκοι DeskStar της IBM/Hitachi έχουν πολύ κακή φήμη για σοβαρές μηχανικές βλάβες. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τους αποκαλούσαν DeathStar αντί για DeskStar. Η ΙΒΜ/Hitachi παρουσίασε σε αυτήν τη σειρά δίσκων την επαναστατική -για την εποχή- τεχνολογία όπου χρησιμοποιούσε platters από γυαλί (βλ. εικόνα), τα οποία μπορούσαν να αντέξουν υψηλότερες στροφές περιστροφής. Χρειάστηκαν 3 χρόνια από την παρουσίαση αυτής της τεχνολογίας (το 2000) για να βγεί δίσκος με μεγαλύτερη χωρητικότητα από την εξωφρενική για την εποχή χωρητικότητα των 75GB. Παρόλα αυτά, τα μηχανικά προβλήματα που παρουσίασαν αυτοί οι δίσκοι, τους έδωσαν το παρατσούκλι DeathStar.

Το πιο διαδεδομένο και ταυτόχρονα πιο σοβαρό μηχανικό πρόβλημα είναι γνωστό ως "Deskstar Click Of Death". Τα επονομαζόμενα "κλικ του θανάτου" χαρακτηρίζονται από τον ήχο "ξυσίματος" της ΙΒΜ/Hitachi μαζί με beep και clicks. Ακούστε τον ήχο εδώ. Η βλάβη αυτή είναι από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις στην ανάκτηση δεδομένων και αν έχετε έναν τέτοιο δίσκο σας προτείνουμε να μιλήσετε άμεσα με κάποιον τεχνικό της Northwind για να σας κατευθύνει σχετικά. Η αιτία που προκαλεί αυτές τις βλάβες θεωρείται πως είναι οι κεφαλές του δίσκου, οι οποίες είναι τύπου Giant MagnetoResistance (http://en.wikipedia.org/wiki/Giant_magnetoresistance). Ο τρόπος λειτουργίας αυτών των κεφαλών προκαλεί μόλυνση στα platters κάτι που με τη σειρά του προκαλεί τα "κλικ του θανάτου". Αν δοκιμάσετε να ξεκινήσετε τον υπολογιστή σας από έναν τέτοιο δίσκο, θα λάβετε μηνύματα σφάλματος όπως "Primary Master Hard Disk Fail", "No operating system found", "S.M.A.R.T. Capable But Command Failed" ή κάτι αντίστοιχο. Είναι πολύ σημαντικό σε αυτό το σημείο να μην δώσετε άλλο ρεύμα στο δίσκο και να μας τον φέρετε για μία δωρεάν διάγνωση. Περαιτέρω απόπειρα να διαβάσετε δεδομένα από αυτόν τον δίσκο μπορεί να σημαίνει πως τα δεδομένα σας θα καταστούν μη - ανακτήσιμα.

Ένα άλλο τυπικό σφάλμα των δίσκων ΙΒΜ/Hitachi είναι οι βλάβες στην πλακέτα του. Οι δίσκοι ΙΒΜ/Hitachi είναι ευπαθείς σε υπερθέρμανση και αυξομειώσεις τάσης, που μπορούν να οδηγήσουν σε καμμένο μοτέρ ή κατεστραμμένο chip επάνω στην πλακέτα. Σε αυτήν την περίπτωση, θα έχετε την αίσθηση μυρωδιάς καμμένου. Στο επόμενο ξεκίνημα του υπολογιστή σας, ο δίσκος δεν θα ξεκινήσει καθόλου. Σε αυτήν την περίπτωση μπορείτε να δοκιμάσετε να αλλάξετε την πλακέτα με μια λειτουργική από έναν δίσκο ίδιου μοντέλου, αλλά οι πιθανότητες να πάρετε δεδομένα είναι σχεδόν μηδαμινές. Η πλακέτα του Ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκωνδότη-δίσκου μπορεί να κλειδώσει, με αποτέλεσμα ο δίσκος να μην κάνει ούτε spin up. Ο λόγος είναι ότι οι πλακέτες στους σύγχρονους σκληρούς δίσκους είναι ζευγαρωμένες με τις κεφαλές κάθε δίσκου. Έτσι, κάθε πλακέτα είναι μοναδική για κάθε δίσκο.
Στο εργαστήριο της Northwind ξαναπρογραμματίζουμε τις πλακέτες έτσι ώστε να περιέχουν όλες εκείνες τις πληροφορίες προκείμενου η NVRAM να είναι συμβατή με τον εν λόγω δίσκο, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο λογισμικό και εξοπλισμό.

Όπως είπαμε προηγουμένως, το πιο συνηθισμένο πρόβλημα για τους δίσκους IBM/Hitachi είναι όταν ακούγονται ήχοι και ο δίσκος χτυπάει. Ο δίσκος κάνει spin up και οι κεφαλές χτυπούν εξαρχής. Τις περισσότερες φορές αυτό είναι σημάδι κατεστραμμένων κεφαλών. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, είναι πολύ σημαντικό να γίνουν σωστά διαγνωστικά στο δίσκο προκειμένου να εξαλειφθεί η περίπτωση το πρόβλημα να προέρχεται από σφάλμα στο firmware ή πρόβλημα στο PCB, κάτι που επίσης θα μπορούσε να προκαλέσει clicking.

Οι κεφαλές κανονικά παρκάρουν στην ειδική ράμπα έξω από το χώρο των platters, αλλά πολλές φορές μετά από κάποιο σφάλμα ή μη-κανονικό τερματισμό, αδυνατούν ή δεν προλαβαίνουν να επιστρέψουν στη ράμπα και μένουν επάνω στην επιφάνεια. Είναι αδύνατον να απελευθερωθούν χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό και την απαραίτητη εμπειρία. Μην ανοίξετε τον δίσκο μόνοι σας - θα κάνετε ζημιά στα platters και ο δίσκος θα είναι μη ανακτήσιμος.

Τέλος, ένα κλασικό πρόβλημα των δίσκων αυτών (όπως και όλων των άλλων δίσκων, όλων των κατασκευαστών) είναι αυτό των Bad Sectors. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα platter στα οποία γράφονται τα δεδομένα αρχίζουν να φθείρονται ("degradation") και εμφανίζονται bad sectors. Όταν ο δίσκος προσπαθεί να διαβάσει τέτοια τμήματα της επιφάνειας, μπορεί να "παγώσει" την λειτουργεία του, ή να ακούγονται περίεργοι θόρυβοι όπως "scratching", ελαφριά ticks ή και ηχηροί θόρυβοι. Μόλις ο δίσκος αρχίσει να εμφανίζει τέτοια συμπτώματα, είναι πολύ σημαντικό να σταματήσετε αμέσως τη λειτουργία του και να μας τον στείλετε για δωρεάν διάγνωση. Οποιαδήποτε περαιτέρω απόπειρα κάνετε, θα προστεθεί στα προβλήματα που έχει ήδη ο δίσκος και θα μειώσετε τον αριθμό των ανακτήσιμων δεδομένων. Στο εργαστήριο της η Northwind χρησιμοποιεί ακριβά εργαλεία κλωνοποίησης τα οποία έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τα κατεστραμμένα τμήματα της επιφάνειας και να διαβάσουν τα υγιή δεδομένα. Αυτή είναι συνήθως η μόνη μέθοδος μέσω της οποίας είναι δυνατή η ανάκτηση δεδομένων από δίσκους ΙΒΜ/Hitachi.

Find us

WD Trusted Partners

Συχνές Ερωτήσεις

  • για Σκληρούς Δίσκους >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκων Ο δίσκος μου χτύπησε!! Τι να κάνω? Αν διαπιστώσετε πρόβλημα στο μέσο Read More
  • για συστήματα RAID >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων συστημάτων RAID Το σύστημα RAID / NAS Box σταμάτησε να λειτουργεί. Τι να κάνω? Αν Read More
  • για USB & Memory Stick >

    Συχνές ερωτήσεις για την ανάκτηση δεδομένων USB Stick & Καρτών Μνήμης Το USB Stick / Η κάρτα μνήμης δεν αναγνωρίζεται. Τι Read More
  • 1